«ناراحتی ها» ابراهیم پور منتشر شد/ روایتی از زندگی و مرگ بازماندگان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه داستان کوتاه «ناراحتی‌ها» نوشته حامد ابراهیم‌پور شامل ۴۰ داستان کوتاه و داستان زندگی و مرگ آدم‌هایی است که از نگاه یک راوی ناشناس به پایان رسیده‌اند. در یک جغرافیای ناشناخته و در بستر زمانی چند دهه روایت می شود.

دزد؛ ملوان بازنشسته؛ قاچاقچی؛ بیمار روانی، بیمار روانی، بیمار روانی; فاحشه; سرباز؛ کارگر؛ یک دختر فراری؛ قاتل؛ یک نوازنده خیابانی و افراد دیگری با زخم های عمیق تر و عمیق تر که ما نمی توانیم ببینیم یا بشنویم. با غم ها، عشق ها و آرزوهایشان با ما زندگی کن و بمیر…

بخشی از داستان وحید دوشنبه را از متن کتاب در زیر می خوانید.

«نرگس» در خیاطی طاووس کارآموزی می کرد. دوشنبه تا دوشنبه ساعت سه می آید و ناآرام برمی گردد. لاغر و سبز بود و موهای پرپشتش روی پیشانی بلندش باز شده بود. کفش پاشنه بلند می پوشید و آرام و با احتیاط راه می رفت تا زمین نخورد. سعی کرد به اطراف نگاه نکند. سرش را بالا گرفته بود و دست راستش همیشه روی شانه کیف بزرگ روی شانه اش بود.

وحید در آن زمان عاشق او شد. شنبه کارگر می‌تواند برود، یکشنبه کارگر می‌تواند برود، سه‌شنبه و چهارشنبه و پنج‌شنبه کارگر می‌تواند برود، اما دوشنبه اگر سنگی از آسمان بیفتد. حرکت نمی کند. شما حسابی از خودتان دریافت کرده اید. پالتویش را پوشید و موهایش را شانه کرد و درست جلوی خانه طاووس خانم ایستاد!

مجموعه داستان کوتاه «ناراحتی ها» نوشته حامد ابراهیم پور در 205 صفحه با قیمت 45000 تومان توسط انتشارات آنیما منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید