دولت لیبرال کانادا سومین دوره خود را آغاز کرد



دولت لیبرال کانادا سومین دوره خود را با سخنرانی فرماندار کل کانادا با تمرکز بر نظارت بر بحران جاری تاج آغاز کرد.

به گزارش ایسنا به گزارش اس بی سی نیوز، دولت لیبرال امروز سومین دوره خود را با سخنرانی ژنرال مری سیمون، فرماندار کل کانادا و طرحی برای تصویب تعدادی از قوانین پیش از تعطیلات کریسمس آغاز می کند.

دولت لیبرال قول داده است تا زمانی که اقتصاد بهبود یابد، با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند، قراردادهای جدید مراقبت از کودکان را با استان ها منعقد کند و به دنبال آشتی با مردم بومی باشد، به همه گیری پایان دهد.

فرماندار کل مری سیمون، اولین فرماندار کل بومی کانادا، با اشاره به پیشرفت در روابط بین دولت فدرال و مردم بومی، اولویت های دولت را در سخنرانی خود در تاج و تخت در روز سه شنبه تشریح کرد.

سیمون در یک سخنرانی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اینوکتیتوت گفت: «قبلاً دیده‌ام که کانادایی‌ها چگونه به آشتی متعهد هستند. مردم بومی با اقدامات خود تاریخ، داستان ها، فرهنگ و زبان ما را احیا می کنند. افراد غیر بومی نیز تأثیر واقعی گذشته و دردهای متحمل شده توسط نسل های بومی را درک کرده و می پذیرند. آنها با هم در مسیر آشتی قرار دارند.

سیمون گفت که برای تقویت این رابطه، دولت فدرال در مورد مراقبت های بهداشتی و تغییرات آب و هوایی عمل خواهد کرد و به علل ریشه ای آنچه در مدارس شبانه روزی در سراسر کشور روی می دهد، رسیدگی خواهد کرد.

از اوایل بهار، چندین جامعه بومی در سرتاسر کانادا از کشف صدها قبر بدون علامت در مدارس مسکونی سابق خبر داده‌اند.
سیمون از قانونگذاران و مقامات دولتی برای مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب تشکر کرد و گفت: “اولویت اول همچنان کنترل اپیدمی است.” بهترین راه برای انجام این کار از طریق واکسیناسیون است.

سیمون گفت که دولت لیبرال متعهد به حمایت و ترویج زبان فرانسوی، چه در داخل و چه در خارج از کبک، با بازتولید لایحه برابری بین فرانسوی و انگلیسی است.

او گفت: «اگرچه عملکرد اقتصادی کانادا بهتر از بسیاری از شرکای ما است، ما باید به رسیدگی به افزایش هزینه‌های زندگی ادامه دهیم.» برای انجام این کار، برنامه دولت شامل دو اولویت اصلی است. مسکن و نگهداری از کودکان.

وی ادامه داد: دولت نیز مهاجرت را برای بهبود اقتصاد پس از اپیدمی ضروری می بیند. به همین دلیل است که دولت به افزایش مهاجرت و کاهش زمان انتظار ادامه می دهد و در عین حال از اتحاد مجدد خانواده ها و ارائه برنامه ای در سطح جهانی برای اسکان مجدد پناهندگان حمایت می کند.

سیمون همچنین به هدف دولت لیبرال برای محدود کردن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش نفت و گاز اشاره کرد و گفت: دولت همچنین اقداماتی را برای جلوگیری و آمادگی در برابر سیل، آتش‌سوزی، خشکسالی، فرسایش سواحل و سایر شرایط آب و هوایی سخت اتخاذ کرده است. تغییرات آب و هوایی بدتر شده است، تشدید خواهد شد.

دولت لیبرال همچنین قول داده است که با اجرای برنامه “رستگاری اجباری” برای سلاح های تهاجمی ممنوع و همکاری با هر استان یا منطقه ای که بخواهد سلاح ها را ممنوع کند، به تلاش های کنترل تسلیحات خود ادامه دهد.

این سخنرانی مورد انتقاد محافظه کاران، حزب دموکرات جدید و بلوک کبک قرار گرفت.

در پارلمان اقلیت، دولت لیبرال به حداقل یک حزب مخالف نیاز دارد که از لوایح آن حمایت کند تا آن را در مجلس عوام تصویب کند.

دقیقاً بیش از یک سال پیش، جولی پیت، فرماندار سابق کانادا، در یک اتاق تقریباً خالی سنا سخنرانی کرد، در حالی که بیماری عروق کرونر قلب افزایش یافت و تصویر اقتصاد در بهترین حالت تیره و تار به نظر می‌رسید.

امروز وضعیت کاملاً متفاوت به نظر می رسد، قوانین فاصله اجتماعی کاهش یافته است، همه گیری هنوز تمام نشده است، اما میزان بالای واکسیناسیون در این کشور قلب را کنترل کرده است.

دولت کانادا از زمان بازگشت به قدرت در انتخابات سپتامبر، از نظر سیاسی کاملاً روی زمین بوده است. اقتصاد متلاشی شده توسط زنجیره تامین و گرفتار تورم فزاینده با سهم خود از چالش ها مواجه است، اما پس انداز داخلی تقویت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید