تکمیل ۴ پرونده قتل با سازش در فارس



ایسنا/ فارس رئیس کل دادگستری استان فارس از سازش در چهار پرونده قتل عمد و نجات چهار محکوم به قصاص نیمه اول دی ماه در چهار حوزه قضایی استان خبر داد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: بر اساس سیره اهل بیت(ع) و با عنایت و عفو خانواده اولیای دم، همت مسئولان قضایی فارس، اعضا و کارکنان حل و فصل اختلاف و داوری استان و با مساعدت معتمدین و ائمه جمعه در زندانهای خنج، داراب و 42 زندان ویژه و 76 شعبه ویژه استان، چهار محکوم به قصاص جلاد آزاد شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، موسوی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این زمینه، افزود: توسعه حل اختلاف در استان همواره در راستای ترویج فرهنگ گذشت و گذشت در جامعه، احکام شرعی گام برداشته است. از ارزش و مرتبه بسیار بالایی برخوردار است و این مهم در آیات متعدد قرآن کریم و داستانهای فراوان آمده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش که ریشه تاریخی و اعتقادی دیرینه در بین مردم مسلمان ایران اسلامی دارد، در بسیاری از موارد می‌تواند مسائلی را که نیازمند تلاش جمعی و تصمیم‌گیری عمومی است، حل کند. ” .

موسوی یادآور شد: توسعه حل و فصل اختلافات در استان فارس در زمینه صلح و سازش به ویژه در پرونده های قتل، تاکنون اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده است و امروز با کمک سایر ائمه جمعه و جماعات، افراد صاحب نفوذ و تأثیرگذار، بزرگان و سایر نهادها مانند مصلحان قرآنی می‌توانیم ورود بسیاری از دعاوی به دادگاه‌ها و محاکم قضایی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید