بیمه شخص ثالث گران نیست



مدیرعامل بیمه ایران گفت: بیمه شخص ثالث در مقایسه با گرانی سایر بخش ها افزایش قیمتی نداشته است.

سید مجید بختیاری در گفت وگو با ایسنا، در نمایشگاه مهارت ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی، اظهار کرد: در این نمایشگاه دیدیم که چگونه جوانان این کشور با مهارت های موجود در کشور خوب می یابند. راه حل هایی برای حل مشکلات در زمینه های مختلف. ارائه شده توسط فرهنگ، صنعت، پزشکی و غیره.

وی با اشاره به همکاری مشترک بیمه و جهاد دانشگاهی گفت: می توانیم بخشی از نیازهای بیمه ای بنگاه ها و تحقیقات این مجموعه را تامین کنیم. به عنوان مثال در بحث پزشکی و ناباروری وقتی صحبت از خلاقیت، نوآوری و همکاری می شود، خطر ناباروری را می توان در قالب یک جامعه آماری توسط زوج هایی که قصد ازدواج دارند بیمه کرد. صنعت بیمه نیز مانند صنعت سرمایه گذاری می تواند در برخی از پروژه ها سرمایه گذاری کند تا از مرحله تحقیق خارج شده و تجاری شود.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: جهاد دانشگاهی می تواند کمک زیادی به بیمه کند. به عنوان مثال جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی و آموزشی ممکن است مهارت های بسیاری داشته باشد که برای نیروی انسانی بیمه شده مفید باشد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه روحیه کارآفرینی و خلاقیت به چشم می خورد که بیمه به شدت به این روحیه نیاز دارد. در واقع بیمه به مدیران و کارشناسان خود نیاز دارد که روش های قدیمی خود را کنار بگذارند و توسط افراد خلاق و مبتکر آموزش ببینند.

وی در پاسخ به این سوال که بر اساس گزارش بیمه مرکزی در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار خودرو بدون بیمه شخص ثالث وجود دارد. به نظر شما علت چیست؟ گفت: نمی دانم این عدد درست است یا نه. تا جایی که می دانیم بیمه شخص ثالث قانونی است و مردم از آن استقبال می کنند. البته ممکن است ابزارهای کشاورزی یا خودروهای معیوب و یا حتی تعداد کمی از افراد هنوز خودروی خود را بیمه نکرده باشند.

لازم به ذکر است رئیس کل بیمه مرکزی در تاریخ 29 آذرماه در مراسم افتتاحیه سامانه های خدمات الکترونیکی بنیاد بیمه خسارت های بدنی اعلام کرد از ۲۵ میلیون خودروی کشور، معادل ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو دارای بیمه شخص ثالث هستند.

بختیاری در پاسخ به سوال دیگری که آیا افزایش قیمت بیمه منجر به کاهش تقاضا نمی شود؟ وی گفت: در مقایسه با سایر افزایش هزینه ها، بیمه افزایش قیمت نداشته است. از طرفی اگر دقت کنید حدود 600 میلیون نفر بیمه هستند. در حالی که مبلغی که مردم برای بیمه می پردازند زیاد نیست.

وی در پایان گفت: بیمه علاقه ای به افزایش قیمت ندارد اما باید گفت که نسبت به سایر قیمت ها در کشور بیمه گرانتر نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید